INSTRUKCJA DZIAŁANIA
w przypadku wypadku drona DJI
Mój dron uległ wypadkowi w czasie lotu - co mam zrobić?
Niestety nawet zaawansowane technologie DJI nie są wolne od potencjalnych problemów, co może doprowadzić do uszkodzenia drona w wyniku kolizji.
W sytuacji kiedy pilot uznał, że wypadek miał miejsce na skutek błędnego działania urządzenia, może wnioskować o przeprowadzenie analizy wypadku, którą w trakcie trwania procesu rekla- macyjnego przeprowadzi serwis producenta.
Po zgłoszeniu reklamacji u swojego sprzedawcy, należy jak najszybciej (idealnie wraz ze zgło- szeniem) dostarczyć mu wszystkie dane niezbędne dla serwisu producenta do przeprowadze- nia analizy wypadku.
Od tego momentu należy uzbroić się w cierpliwość - drony DJI to niezwykle złożone urządze- nia, których diagnoza zajmuje trochę czasu, a w przypadku kolizji serwis producenta musi przeprowadzić diagnozę samego urządzenia jak i przeanalizować wszystkie dostarczone dane. Do tych czynności należy dołożyć czas potrzebny na transport urządzenia do serwisu produ- centa oraz powrotny.
Informacje niezbędne do analizy:
1. Data wypadku
2. Adres e-mail używany przez pilota w aplikacji lotów DJI.
3. Informacja w formie Tak lub Nie, czy pilot dokonywał synchronizacji logów lotu z chmurą DJI za pośrednictwem aplikacji.
4. Dokładny opis wydarzeń związanych z wypadkiem.
Poza powyższymi, niezbędne jest również manualne wyeksportowanie danych lotu z urządze- nia mobilnego/platformy używanej przez pilota w czasie lotu. Potrzebny folder “FlightRecords” zawiera zapis informacji na temat wykonywanych lotów, wraz z okolicznościami które im towa- rzyszyły - dane te pozwolą serwisowi producenta na rzetelną analizę i ocenę zdarzenia.
Eksportowanie Danych Lotu
W zależności od rodzaju Twojego urządzenia są różne sposoby eksportu danych lotu. Zastosuj ten dla używanej przez Ciebie platformy:
1. Apple
2. Android
3. DJI Smart Controller
4. DJI RC Pro
1. Pobierz i uruchom aplikację iTunes z oficjalnej strony Apple dla komputerów iOS lub Microsoft Store dla komputerów Windows.
2. Połącz swoje urządzenie mobilne z komputerem za pomocą kabla lightning i wybierz je w aplikacji iTunes.
3. W zakładce “Ustawienia” wybierz “Udostępnianie plików” i znajdź interesującą Cię aplikację (DJI Fly, DJI Go 4, DJI Pilot). Znajdź w aplikacji folder “FlightRecords” i pobierz go na swój komputer.
Uwaga:
W niektórych przypadkach serwis producenta może poprosić również o folder “Cache”, dostępny pod tą samą ścieżką dostępu.
1. Połącz swoje urządzenie mobilne z komputerem za pomocą kabla USB. Z poziomu urządzenia mobilnego wybierz tryb połączenia “Przesył plików” - w zależności od wersji Androida i producenta urządzenia, dobór słów może się różnić.
2. W wyszukiwarce komputera lub ręcznie znajdź swoje urządzenie mobilne, w nim jego pamięć wewnętrzną, następnie folder DJI, w nim dji.go.v5, skąd można wyeksportować dane lotu, tj. folder "FlightRecords". Ścieżka dostępu:
Twoje urządzenie mobilne > Pamięć wewnętrzna > DJI > dji.go.v5 > FlightRecords
Uwaga:
Ścieżka dostępu będzie się różnić jeśli urządzenie pilota jest obsługiwane przez aplikację DJI Go 4 lub DJI Pilot.
3. Pobierz folder “FlightRecords”.
Uwaga:
W niektórych przypadkach serwis producenta może poprosić również o folder “Cache”, dostępny pod tą samą ścieżką dostępu.
1. Połącz Smart Controller z komputerem za pomocą kabla USB-C, w oknie “Use USB to” wybierz “Transfer files”, celem przesyłania danych.
2. Podążając ścieżką:
Komputer>Smart Controller>Internal shared storage>DJI znajdź interesującą Cię aplikację: DJI Go 4, DJI Fly, DJI Pilot.
3. Pobierz folder “FlightRecords”.
Uwaga:
W niektórych przypadkach serwis producenta może poprosić również o folder “Cache”, dostępny pod tą samą ścieżką dostępu.
1. Połącz RC Pro z komputerem za pomocą kabla USB-C. RC Pro powinien automatycznie działać w trybie “Transfer files” po podłączeniu do komputera. Jeśli się tak nie stanie, rozwiń listę ustawień z góry i zmień wykorzystanie połączenia USB na “Transfer files”.
2. Podążając ścieżką:
Komputer>Smart Controller>Internal shared storage>DJI>dji.go.v5 znajdź folder “FlightRecords”.
3. Pobierz folder “FlightRecords”.
Uwaga:
W niektórych przypadkach serwis producenta może poprosić również o folder “Cache”, dostępny pod tą samą ścieżką dostępu.
Wyeksportowałem już folder “FlightRecords” - co dalej?
Prześlij dane do swojego sprzedawcy opisane numerem swojego zgłoszenia reklamacyjnego i uzbrój się w cierpliwość.
Czasem wyeksportowane dane mogą zajmować dość dużo miejsca i nie będzie możliwości załączenia ich w formie zwykłego załącznika wiadomości email, posłuż się wtedy pomocą któregoś z serwisów hostingowych, np. Google Drive lub Dropbox.