100,0% kupujących poleca tego sprzedawcę

Polecam6063Nie polecam0

Zgodność z opisem
5
Koszt wysyłki
5
Obsługa kupującego
5

Najlepsze ustawienia kamery DJI Mavic Air 2 0
Najlepsze ustawienia kamery DJI Mavic Air 2

Najlepsze ustawienia kamery DJI Mavic Air 2

 

Mavic Air 2 to najnowszy model od DJI i pomimo, że jego premiera odbyła się relatywnie niedawno, ten model jest już jednym z najbardziej popularnych na rynku. Dlaczego? Jest wiele powodów, dla których użytkownicy zakochali się w Air 2, między innymi długi czas lotu, kompaktowy, ultralekki design czy imponująca jakość kamery. Jeśli już mowa o kamerze, aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, które daje i uzyskać najlepsze efekty, trzeba wiedzieć jak się z nią obchodzić. W tym artykule postaramy się doradzić jakie ustawienia kamery będą optymalne w konkretnych okolicznościach.

Spis treści:

  1. Format
  2. Kolor
  3. Metody kompresji
  4. Ilość klatek na sekundę i rozdzielczość
  5. ISO
  6. Szybkość migawki
  7. Balans bieli
  8. Ostrzeżenie przed nadmierną ekspozycją
  9. Histogram

 

Obsługiwany format plików dla Mavica Air 2 : MP4 vs. MOV

W przypadku Air 2 do wyboru są dwie opcje zapisu plików: MOV i MP4.

 

MOV jest przede wszystkim obsługiwany przez produkty marki Apple, jest także znany jako format QuickTime. Użytkownicy Mac’a powinni dobrze znać ten format, ale poza tym jest on raczej rzadko wykorzystywany.

MP4 z kolei, jako standardowy MPEG jest dobrze znany i często spotykany w branży. Dlatego rekomendujemy wybór tego właśnie formatu. Będziecie mogli bez problemu odtworzyć nagrania na urządzeniach Windows, Android i Apple, a do tego z łatwością edytować je w programach takich jak Adobe Premiere.

 


Kolor: normalny vs. D-Cinelike

Według nas lepszym wyborem jest D-Cinelike.

Różnica pomiędzy profilem normalnym a D-Cinelike jest taka, że normalny będzie wyglądał dobrze na nagraniu, dzięki czemu edycja filmu nie będzie konieczna. D-Cinelike z kolei wymaga edycji koloru, ale nie bez przyczyny. Pomaga on osiągnąć płaski profil kolorystyczny, co daje nam naprawdę szerokie pole do popisu żeby samemu dobrać odpowiedni kontrast, ekspozycję i kolor. Dzięki temu możemy osiągnąć naprawdę imponujący efekt nagrań i zdjęć.

Jeżeli natomiast z jakiegoś powodu naprawdę nie chcecie edytować swoich ujęć, wybierzcie profil normalny. Jednak dla możliwie najlepszych efektów koniecznie zdecydujcie się na profil D-Cinelike.

Podpowiadamy, że jednym z najbardziej popularnych programów do edycji jest Adobe Premiere Pro. Naprawdę warto w niego zainwestować jeżeli planujemy kręcić profesjonalne filmy. Oczywiście jest też cała masa tańszych zamienników, a nawet darmowe programy, które także spełnią swoją rolę na co dzień.

 

 

Metody kompresji: H.264 vs. H.265

Mamy tutaj dwie możliwości do wyboru: „stary” kodek H.264 i „nowy” kodek H.254. Kompresja H.265 wprowadza szereg zmian i udoskonaleń w stosunku do H.264, m.in. zredukowanie przepływności o ok. 50% w stosunku do kompresji H.264 przy tych samych parametrach obrazu. Dzięki temu rozmiar pliku przy kompresji H.265 jest o wiele mniejszy niż w przypadku H.264 (nawet 20- 50% mniejszy).

Przewiduje się, że H.265 będzie najbardziej powszechnym kodekiem w najbliższej przyszłości. Już teraz jest zdecydowanie lepszym wyborem niż H.264, pod warunkiem oczywiście, że posiadamy nowoczesny sprzęt. W przypadku kiedy posiadamy starszy, najnowszy kodek H.265 nie będzie dobrze funkcjonował.

 

 

Klatki na sekundę i rozdzielczość

W dolnym prawym rogu ekranu, w aplikacji dostępne są do wyboru opcje rozdzielczości i ilości klatek na sekundę. Można wybrać spośród 4K, 2,7K i FHD z różną ilością klatek na sekundę, a do tego wszystkie z trzech możliwych rozdzielczości opcjonalnie w HDR, ze zredukowaną ilością klatek.

Wybór odpowiednich ustawień będzie zależał od wielu czynników. Czy macie wystarczająco dobry sprzęt do postprodukcji nagrań? Edycja formatu 4K na starym komputerze może okazać się utrapieniem i w takim przypadku rekomendujemy wybór FHD. Jeżeli jednak macie nowy, dobry komputer, zdecydowanie polecamy 4K, który zagwarantuje najlepsze efekty. W razie potrzeby możliwa jest zmiana rozdzielczości na mniejszą w późniejszym czasie.

Chcecie zastosować efekt slow motion? Wówczas niezbędna będzie duża ilość klatek na sekundę. Maksymalnie można wybrać 60 kl./s. w 4K lub 240 kl./s. w FHD. W przypadku kręcenia video slow motion nie ma możliwości wyboru funkcji HDR.

Jeżeli nie zamierzacie kręcić żadnych slow motion, polecamy wybór 24 kl./s. oraz funkcję HDR.

 

 

ISO

Jeżeli chodzi o ustawienie ISO, istnieje bardzo prosta zasada: ISO zawsze najniższe jak to możliwe. Przyczyna jest prosta, mianowicie wysokie ISO może powodować szumy na zdjęciach czy nagraniach. Jest to najbardziej zauważalne przy słabym oświetleniu.

Najlepszą możliwą opcją jest ISO 100. Generalnie polecamy nie przekraczać ISO 400 dla optymalnych rezultatów.

 

 

Szybkość migawki

Szybkość migawki jest jednym z najważniejszych ustawień kamery Mavica Air 2 jeżeli chcecie zrobić profesjonalne nagrania. Nie powinno się ograniczać wyłącznie do ustawienia szybkości migawki względem warunków oświetlenia, ale należy wziąć także pod uwagę ilość klatek na sekundę. Powinna wynosić odwrotność podwójnej ilości klatek na sekundę.

Na przykład, kiedy kręcimy z 25 kl./s. szybkość migawki powinna wynosić 1/50s. Podążając konsekwentnie za ta zasadą niejednokrotnie zauważycie, że Wasze nagrania i zdjęcia mogą być narażone na prześwietlenia przy takich ustawieniach. W takiej sytuacji idealnie sprawdzą się filtry ND, które zostały stworzone właśnie w tym celu. Wybierając konkretną szybkość migawki koniecznie dobierzcie odpowiedni filtr ND, który zablokuje taką ilość światła, aby uzyskać optymalną ekspozycję zdjęcia. W większości przypadków przy dużym nasłonecznieniu będzie to filtr ND16 lub ND32.

 

 

Balans bieli: Auto/Manual

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi jaka wartość balansu bieli jest najlepsza, wszystko zależy bowiem od oświetlenia i konkretnej scenerii. Generalnie złym wyborem będzie tryb automatyczny, ponieważ w takim przypadku balans bieli będzie się zmieniał w trakcie kręcenia, przez co film może wydawać się nierówny.

 

 

Ostrzeżenie przed nadmierną ekspozycją

Prześwietlone nagrania tracą wiele detali i informacji, które nierzadko są niemożliwe do odzyskania nawet w postprodukcji. Ostrzeżenie przed nadmierną ekspozycją to świetna funkcja, która pomoże uniknąć prześwietleń dzięki wskazywaniu mocno naświetlonych miejsc. W tych punktach na ekranie będą wyświetlały się czarno-białe paski. Możemy się wówczas odpowiednio przygotować dostosowując ustawienia lub zmieniając filtr ND.

 

 

Histogram

Histogram to świetne narzędzie, które umożliwi dobór odpowiedniej ekspozycji. Histogram wizualizuje na ekranie warunki oświetlenia na podstawie światła, które odbiera sensor kamery. To absolutnie niezbędna informacja kiedy chcemy, aby nasze ujęcia były odpowiednio naświetlone w każdej sytuacji.

 

Te wskazówki z pewnością pozwolą Wam uzyskać bardziej profesjonalny efekt zdjęć i nagrań. Podzielcie się Waszymi opiniami i radami w komentarzach!

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl