Sklep FlyStore.pl
Kategorie bloga
Szczegółowa recenzja DJI Air 3 (ze śledzeniem sportowym!) 0
Szczegółowa recenzja DJI Air 3 (ze śledzeniem sportowym!)

DJI ogłosiło i wypuściło DJI Air 3, następcę Air 2S i "środkowe dziecko" podstawowej linii DJI serii 3. Dron ten ma plasować się poniżej Mavic 3 Pro pod względem ceny/funkcjonalności, a jednocześnie być wyższej klasy niż Mini 3 Pro. W ten sposób zawiera zdecydowaną większość funkcji serii Mavic 3, będąc jednocześnie w dużej mierze krokiem naprzód w mniejszych funkcjach w porównaniu do Mini 3 Pro. Innymi słowy, tworzy to skomplikowane drzewo decyzji zakupowych.

Największym dodatkiem do Air 3 jest nowy dodatkowy obiektyw tele/zoom, który jest odpowiednikiem obiektywu 70 mm (w porównaniu do głównego obiektywu 24 mm). Podobnie jak w przypadku Mavic 3/3 Pro, szybko stał się on moim ulubionym obiektywem - zwłaszcza, że wynikowa jakość obrazu z niego była praktycznie identyczna jak w przypadku obiektywu Mavic 3 Pro. Podobnie, główna kamera również otrzymała ulepszenie specyfikacji, przechodząc z f/2.8 w Air 2S do f/1.8 w Air 3. Aczkolwiek wiąże się to ze spadkiem całkowitej rozdzielczości, która wynosiła 5,4K w Air 2S do 4K w Air 3. Z drugiej strony, otrzymaliśmy znacznie wyższe prędkości/rozdzielczości slow-mo, których nie było w Air 2S.

W każdym razie, zanurzmy się w to!

 

NOWOŚCI I CENY:


DJI Air 3 to w większości solidne ulepszenie w stosunku do Air 2S, ale w niektórych przypadkach nie będzie to tak oczywiste. Jest to jedno z tych ulepszeń, które jeśli spojrzysz na coś takiego jak rozdzielczość, przekrzywisz głowę na bok z powodu wyraźnego obniżenia rozdzielczości (nazwijmy rzeczy po imieniu), ale kiedy podejdziesz do każdego innego aspektu drona, jest to wyraźnie duże ulepszenie. Do tego stopnia, że rozdzielczość z 5,4K do 4K nie jest wielką sprawą, biorąc pod uwagę, że nowy obiektyw z dodatkowym zoomem optycznym zapewnia natywne 4K, co w efekcie daje większą rozdzielczość niż w przypadku kadrowania obrazu 5,4K. Więcej na ten temat w dalszej części sekcji poświęconej zdjęciom.

 

Oto, co nowego w porównaniu do Air 2S:

 

  • Dodany dodatkowy obiektyw tele (3X) f/2.8, z pełną/wszystkimi rozdzielczościami i obsługą funkcji.
  • Główny aparat zwiększa się z f/2.8 do f/1.7 (lepsza wydajność przy słabym oświetleniu)
  • Zmniejszono rozdzielczość głównego aparatu z 5,4K/30FPS do 4K/60FPS.
  • Kamera główna zmienia czujnik z 1" na 1/1,3"
  • Zwiększono opcje Slow-Mo, 4K z 60 klatek na sekundę do 100 klatek na sekundę i 1080p ze 120 klatek na sekundę do 200 klatek na sekundę
  • Zwiększony rozmiar zdjęć z 20 MP do 48 MP
  • Zwiększony rozmiar zdjęcia panoramicznego z 8192×4096 do 13000x6500px
  • Zwiększony układ gimbala, aby umożliwić przechył od -90° (prosto w dół) do ponad 0° (płasko) do 60° w górę (maks. poprzednie 24° w Air 2S)
  • Dodano tryb fotografowania w pionie (nie obraca gimbala, tylko kadruje)
  • Dodano/obsługiwano 10-bitowy obraz na dodatkowym obiektywie
  • Zmniejszono tryb Hyperlapse w Air 2 z 8K do 4K.
  • Dodano obsługę trybu Hyperlapse w kamerze tele.
  • Dodano funkcję Waypoints (wstępnie zaplanowane i powtarzalne trasy lotu)
  • Zwiększono deklarowany maksymalny czas lotu z 31 do 46 minut.
  • Dodano dodatkowe czujniki unikania przeszkód, teraz w pełni wielokierunkowe unikanie (wcześniej bez unikania bocznego)
  • Dodano/zmieniono na APAS 5.0 z APAS 4.0 (zautomatyzowany system lotu)
  • Dodano obsługę wszystkich trybów FocusTrack (ActiveTrack/Spotlight/POI) na obu obiektywach w pełnej rozdzielczości/FPS (wcześniej tylko 30FPS).
  • Dodano funkcje ActiveTrack 5.0, takie jak konfigurowalny jednym dotknięciem kąt filmowania
  • Dodano/zmieniono typ transmisji z O3 na O4
  • Zwiększono zasięg do 20 km (FCC), 10 km (CE / UE), 10 km (Chiny), 10 km (MIC)
  • Zwiększono liczbę klatek na sekundę przesyłanych strumieniowo przez kontroler z 1080p/30fps do 1080p/60fps
  • Podwojona szybkość transmisji strumieniowej wideo kontrolera z 16 Mb/s na żywo do 80 Mb/s
  • Nieznacznie zwiększono prędkość maksymalną z 19 m/s do 21 m/s (75,6 km/h).
  • Nieznacznie zwiększono oficjalną specyfikację odporności na wiatr z 10,7 m/s do 12 m/s.
  • Waga samolotu wzrosła z 595 g do 720 g
  • Ładowarka obsługuje szybkie ładowanie USB-C 90 W (60 minut)
  • Nowy hub ładowania może przyjąć trzy częściowo naładowane baterie i dać jedną pełną (gdy nie jest podłączony)
  • Samolot ma etykietę/naklejkę EU/CE C1 na spodzie
  • Zachowana pamięć wewnętrzna 8 GB (z możliwością rozszerzenia do 512 GB za pomocą karty microSD)

Masz to wszystko? To dobrze. Zróbmy szybki zrzut specyfikacji. Komunikat TLDR dotyczący specyfikacji jest taki, że dwa systemy obiektywów aparatu są uważane za równe w praktycznie każdym trybie / pojemności / rozdzielczości, z wyjątkiem tego, że główny obiektyw ma f/1.7, a tele ma f/2.8. Nie będzie to miało żadnego znaczenia w ciągu dnia, ale będzie bardziej zauważalne, gdy światło dzienne zanika, ponieważ obiektyw f1.7 lepiej radzi sobie z ciemnością. Praktycznie mieszkałem tutaj na teleobiektywie, jest po prostu niesamowity, tak jak w przypadku DJI Mavic 3 i 3 Pro. Sprawia, że korzystanie z drona i bycie dobrym "sąsiadem drona" jest O WIELE lepsze, ponieważ pozwala być dalej od ludzi / rzeczy i uzyskać prawdopodobnie bardziej interesujące ujęcia (i na pewno bezpieczniejsze ujęcia w większości przypadków, szczególnie w przypadku Active Track).

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:


 

 Ta sekcja dotyczy specyfikacji technicznej i tylko specyfikacji. 

 Zaczynając od dwóch systemów kamer lub obiektywów, oto szczegóły:

 

  • Główny obiektyw: 82° FOV odpowiadające obiektywowi 24 mm, przy f/1.7, ISO 100-6400, 12 800 w nocy.
  • Teleobiektyw: Jest to odpowiednik 35° FOV dla obiektywu 70 mm, przy f/2.8, ISO 100-6400, 12 800 w nocy. 

 

Należy zauważyć, że w przypadku ISO, maksymalna wartość dla "normalnego" trybu fotografowania to 6400, D-LOG M to 1600, a HLG to 1600.

 

W przeważającej części oba obiektywy są identyczne pod względem funkcji, co jest godne uwagi, ponieważ wiele wcześniejszych produktów DJI z dwoma obiektywami zapewnia mniej funkcji/specyfikacji drugorzędnemu obiektywowi zmiennoogniskowemu. Zarówno tryby nocne, jak i slow-mo są obsługiwane w równym stopniu na obu obiektywach. Oto podstawowa rozdzielczość i powiązane specyfikacje:

 

Obiektyw szerokokątny:

  • Obsługiwane formaty: H.264/H.265
  • 4K: 3840×2160@24/25/30/48/50/60/100*fps
  • FHD: 1920×1080@24/25/30/48/50/60/100*/200*fps
  • Zdjęcia pionowe 2,7K: 1512×2688@24/25/30/48/50/60fps
  • Zdjęcia pionowe FHD: 1080×1920@24/25/30/48/50/60fps
  • Normalny: 8-bitowy 4:2:0 (H.264/H.265)
  • HLG/D-Log M: 10-bit 4:2:0 (H.265)
  • Rozdzielczość zdjęć: 8064x6048px

*FPS obsługiwane tylko w formacie H.265

 

Teleobiektyw:

  • Obsługiwane formaty: H.264/H.265
  • 4K: 3840×2160@24/25/30/48/50/60/100*fps
  • FHD: 1920×1080@24/25/30/48/50/60/100*/200*fps
  • Zdjęcia pionowe 2,7K: 1512×2688@24/25/30/48/50/60fps
  • Zdjęcia pionowe FHD: 1080×1920@24/25/30/48/50/60fps
  • Normalny: 8-bitowy 4:2:0 (H.264/H.265)
  • HLG/D-Log M: 10-bit 4:2:0 (H.265)
  • Rozdzielczość zdjęć: 8064x6048px

*FPS obsługiwany tylko w formacie H.265

 

Jeśli chodzi o specyfikację fotograficzną, oba obiektywy są w 100% identyczne dla zdjęć (należy pamiętać, że panoramy i tym podobne są wykonywane na głównym obiektywie):

 

  • Pojedyncze ujęcie: 12 MP i 48 MP
  • Zdjęcia seryjne: 12 MP, 3/5/7 klatek; 48 MP, 3/5 klatek
  • Automatyczny bracketing ekspozycji (AEB): 12 MP i 48 MP, 3/5 klatek z krokiem 0,7 EV
  • Czas: 12 MP, 2/3/5/7/10/15/20/30/60 s; 48 MP, 5/7/10/15/20/30/60s
  • Formaty zdjęć: JPEG/RAW (DNG), pojedyncze lub współbieżne

 

Po stronie kontrolera dostępne są dwie opcje: Uniwersalny DJI RC 2 lub towarzyszący telefonowi DJI RC-N2. Co jednak bardziej irytujące/ważne, żadne istniejące/poprzednie kontrolery DJI nie są kompatybilne. Zgadza się, ledwie roczny DJI RC nie jest kompatybilny z Air 3. Podobnie jak DJI RC Pro. I odwrotnie, DJI RC 2/N2 nie jest kompatybilny z żadnymi innymi dronami DJI. Nie ma za co.

 

Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w przypadku nowego O4 w DJI RC2 i DJI RC-N2, jest ogromny wzrost rzeczywistego zasięgu po stronie europejskiej (specyfikacje CE). W przypadku poprzedniej wersji DJI RC, dla pilotów działających zgodnie z zasadami transmisji CE / UE (które są automatycznie konfigurowane w oparciu o bieżącą pozycję GPS), kontroler często wypadał, znacznie poza zasięgiem.

 

Ale z O4 na DJI Air 3 i nowych kontrolerach, nie miałem żadnych przerw. Wcześniej z łatwością odlatywałem na około 1000 m, ale teraz jestem w stanie pokonać znacznie więcej niż dwa razy tyle, zanim zawrócę, aby utrzymać kontakt wzrokowy. Jeśli chodzi o Amerykę Północną, zgodnie z przepisami FCC, prawdopodobnie nie miałeś wcześniej większych problemów, ponieważ moc transmisji była tam wyższa. Obecne specyfikacje są następujące: 20KM (FCC), 10KM (CE/EU), 10KM (Chiny), 10KM (MIC).

 

DJI klasyfikuje w zasadzie cały świat do jednej z dwóch kategorii: Zasady FCC lub zasady CE, które są automatycznie egzekwowane w oparciu o to, gdzie znajduje się samolot, a nie gdzie został zakupiony. Jeśli więc zabiorę samolot kupiony w Amsterdamie do Stanów Zjednoczonych, uzyska on większy zasięg zgodnie z zasadami FCC (wraz ze zmianą mocy transmisji) i odwrotnie. Niestety, nie znam żadnej strony DJI, która zawierałaby listę krajów podlegających pod które wiadro, ale nie w UE będzie podlegać zasadom FCC.

 

PODSTAWY UŻYTKOWANIA SPRZĘTU AIR 3 I RC 2:


Zacznijmy od strony sprzętowej i kilku podstaw. Dla użytkowników z Europy pierwszą rzeczą, którą zauważysz, jest etykieta C1 już na spodzie. Użytkownicy z USA będą mieli wbudowany Remote ID:

 

Tymczasem największą godną uwagi nowością w Air 3 są nowe czujniki unikania przeszkód. Poprzedni Air 2S miał przednie / tylne / górne / dolne czujniki unikania przeszkód, ale nie boczne (boczne). Air 3 rozwiązuje ten problem, umieszczając cztery czujniki unikania przeszkód na rogach, które tworzą 360-stopniowy widok rzeczy wokół niego. Dwa przednie można zobaczyć tutaj:

 

A następnie tylne poniżej. Ponownie, obejmują one również boki i górną część:

 

Uzupełnieniem są czujniki widzenia w dół i czujniki wykrywania podłoża, które pomagają mu, gdy jest blisko ziemi:

 

Z tyłu drona, na samej baterii, znajduje się przycisk zasilania i kontrolki stanu baterii. Przycisk zasilania służy również do parowania pilota lub telefonu.

 

Poniżej znajduje się gniazdo karty MicroSD i port ładowania USB-C:

 

Akumulatory drona mogą być ładowane bezpośrednio w dronie za pomocą kabla zasilającego USB-C (60 W lub więcej, 90 W lub więcej, jeśli chcesz uzyskać 1-godzinny czas ładowania) lub mogą korzystać z koncentratora ładowania opisanego poniżej.

 

Z przodu drona znajduje się gimbal. Zobaczysz dwie soczewki wyraźnie oznaczone, ten gimbal ma większy zakres mechaniczny i kontrolowany niż poprzedni Air 2S. W zakresie mechanicznym pomaga to przy silnym wietrze lub scenariuszach, w których dron jest przechylony, ale gimbal kamery może pozostać na poziomie. Jeśli chodzi o kontrolowany zakres, można go teraz użyć do przechylenia w górę do 60° (w porównaniu do poprzednich 24° w Air 2S). Jest to przydatne do wykonywania ujęć, takich jak celowanie w górę na szczyt wieżowca/drzewa/etc, a następnie wznoszenie się nad nim podczas przechylania w dół.

 

Jak zwykle, nigdy nie dotykaj gimbala, gdy jest włączony. Gdy nie jest zasilany, można go delikatnie dotknąć. W zestawie znajduje się plastikowy ochraniacz gimbala, który chroni go podczas podróży. Zawsze go używaj. Podobnie jak w przypadku hubów do ładowania baterii DJI, każda wersja jest inna, a ta jest prawdopodobnie najlepsza i najłatwiejsza w użyciu do tej pory. Niektóre z nich były bardzo wybredne, ale ten jest naprawdę przejrzysty i łatwo zatrzaskuje się na swoim miejscu.

 

Jeśli chodzi o składanie, podobnie jak wszystkie konsumenckie samoloty DJI, ramiona składają się do siebie. Mimo to waga wynosi 720 g, a rozmiar jest znaczny. Zasadniczo jest to mniej więcej rozmiar buta do biegania, więc nie można go włożyć do tylnej kieszeni koszulki podczas jazdy na rowerze (podczas gdy Mini 3 może z łatwością się tam zmieścić). To znaczy, oczywiście, możesz go tam włożyć w mgnieniu oka, ale jesteś o jedno uderzenie od tego, by wyleciał.

 

Zamiast tego, podczas jazdy na rowerze i pieszych wędrówek, wkładam go do plecaka hydracyjnego, który działa dobrze. Umieszczam DJI RC 2 w cienkiej / małej torbie z tkaniny, aby się nie porysował.

 

Mówiąc o tym, spójrzmy na DJI RC2. Jest bardzo podobny do DJI RC 1, z wyjątkiem tego, że ma teraz dwie anteny zewnętrzne. Tutaj możesz zobaczyć DJI RC-N2 po lewej i RC 2 po prawej:

 

 

Z tyłu widać, że nieznacznie przesunięto położenie otworu wentylacyjnego, a także - co jest najbardziej irytujące - zmieniono dwa miejsca na śruby pośrodku. Te miejsca na śruby były używane do mocowań innych firm, aby utrzymać pilota na rowerze. Otwory na śruby poszerzyły się o około 1 mm. Tak, tylko o 1 mm.

 

DJI twierdzi, że przyspieszyło procesor również w DJI RC 2, chociaż nie widziałem żadnego znaczącego wpływu tego. Stary działał dla mnie dobrze. Nitowość wyświetlacza jest taka sama i wynosi 700 nitów, czyli mniej niż 1000 nitów w DJI RC Pro. Praktycznie rzecz biorąc, nie miałem żadnych większych problemów w jasnym świetle słonecznym. Podczas gdy telefon ma znacznie wyższą wartość nitów, to tylko wtedy, gdy się nie przegrzewa. W gorący słoneczny dzień (gdzie gnidy mają znaczenie), po włożeniu telefonu do czegoś takiego jak DJI RC-N2, szybko dojdzie do stanu termicznego, który obniży gnidy wyświetlacza telefonu do tego samego poziomu co DJI RC 2. Tak więc pranie. Zauważ, że pozbyli się jednego z dwóch portów USB-C, które i tak nie służyły celom konsumenckim.

 

Największym problemem jest to, że nowy pilot nie jest kompatybilny z żadnym innym samolotem DJI do tej pory (a DJI twierdzi, że jest to ograniczenie sprzętowe) i odwrotnie, wszystkie poprzednie piloty DJI (w tym fantazyjne DJI RC Pro), nie działają z DJI Air 3. Jedynym innym pilotem, który działa z DJI Air 3, jest również nowo ogłoszony DJI RC-N2, z którym używasz telefonu:

 

Warto zauważyć, że ten pilot jest wstecznie kompatybilny z istniejącymi uchwytami rowerowymi, które opisałem tutaj. W ten sposób przeprowadziłem testy ActiveTrack.

 

Podczas moich testów obu pilotów stwierdziłem, że DJI RC 2 z łatwością pokonuje zasięg DJI RC-N2. Nigdy nie miałem problemów z niskim sygnałem na DJI RC 2, ale otrzymuję niski sygnał w 1,500.

 

HUB ŁADOWANIA:


 

 

Teraz tylko krótkie słowo o hubie ładującym, ponieważ nie pasuje on nigdzie indziej. Po pierwsze, z każdym kolejnym dronem DJI daje nam nowe baterie. Pewnego dnia dostaniemy te same baterie do więcej niż jednej serii dronów. Jednak pomimo tego - za każdym razem stają się coraz lepsi dzięki swoim hubom ładującym. Jasne, zajęło to dekadę, ale ten nowy jest zdecydowanie najlepszy. Po pierwsze, może wykorzystać ładowanie 100 W (USB-C), dzięki czemu można naładować każdą baterię w 60 minut, z czego jestem zadowolony. A ponieważ jest to USB-C, używam do tego tylko mojej ładowarki do laptopa. Chociaż DJI sprzedaje również tę ładowarkę o mocy 100 W (z podwójnym USB-C):

 



Po drugie, co najciekawsze, jeśli nie jesteś podłączony do zasilania (na przykład podczas wędrówki lub czegoś podobnego), dwukrotnie naciśniesz przycisk koncentratora ładowania, skonsoliduje on sok z trzech akumulatorów w jeden. Tak więc, jeśli masz trzy baterie na poziomie 25%, skonsoliduje je w jedną baterię na poziomie ~ 75%. To niesamowite! To prawie kusi mnie, aby ciągnąć to na wędrówki, ponieważ zawsze kończę z wieloma bateriami 15-25%, które są trochę bezużyteczne.

Wreszcie, podobnie jak w przeszłości, można podłączyć do niego inne rzeczy i używać go jako monstrualnego banku baterii USB-C.

Jedyną rzeczą, której bym sobie życzył, to jednoczesne ładowanie baterii, o ile masz wystarczająco duży zasilacz. Obecnie nadal jest to sukcesywne - jedna bateria po drugiej. Istnieje jednak wiele ładowarek o większej mocy (zwłaszcza w dzisiejszych czasach laptopów z USB-C o większej mocy), które mogłyby z łatwością to wykorzystać. Mimo to, jest to zdecydowanie najlepszy hub ładujący, jaki DJI stworzyło do tej pory.

 

FUNKCJE WIDEO I ZDJĘĆ:


 

 

 

Dwie kamery Air 3 są niewątpliwie punktem sprzedaży, podobnie jak zwiększona przysłona głównego obiektywu 24 mm, z F / 2.8 do F / 1.7. Dodatkowy obiektyw 70 mm ma przysłonę F/2.8. Oba są statyczne.

 

Wiele mówi się o przejściu z 1-calowego czujnika w Air 2S na 1/1,3-calowy czujnik w Air 3. Szczerze mówiąc, to głupota. Głównie dlatego, że rozmiar czujnika jest tylko jednym z elementów nowoczesnego potoku obrazowania. Widzieliśmy niezliczone przykłady kamer, które działają lepiej niż kamery z 1-calowym czujnikiem i odwrotnie. Wystarczy spojrzeć na niektóre 1-calowe kamery akcji, które generowały gorsze obrazy niż kamery bez 1-calowego sensora. Co więcej, Air 2S ma potok obrazowania, który został opracowany około 3 lata temu, w porównaniu do nowo wygenerowanego czujnika CMOS w Air 3.

 

Zamiast tego powinniśmy spojrzeć na rzeczywiste wyniki końcowe, aby zdecydować, czy obraz jest dobry. W rzeczywistości, w niektórych moich testach - szczególnie w testach przy słabym oświetleniu, Mavic 3 Pro i Air 3 Pro były nie tylko nie do odróżnienia, ale Air 3 faktycznie robił lepsze zdjęcia zarówno na 1X, jak i 3X. Ponownie, ponieważ Mavic 3 Pro to tak naprawdę tylko Mavic 3 pod względem technologii potoku obrazowania, a ten potok ma już prawie dwa lata.

 

W każdym razie, szybkie okrążenie wokół bloku zdjęć - a później tego popołudnia dodam tutaj link z kilkoma próbkami surowego materiału filmowego, które ludzie mogą obejrzeć z obu kamer. Mam oddzielny przewodnik użytkownika Air 3, który opublikuję jeszcze w tym tygodniu, który szczegółowo omawia wszystkie funkcje (podobnie jak mój niezwykle popularny przewodnik użytkownika Mini 3 Pro). Gdy dron znajdzie się w powietrzu, po prawej stronie pojawi się menu z różnymi trybami fotografowania. Są one podzielone na zdjęcia i wideo, a także różne tryby specjalne, takie jak QuickShots, Mastershots, Hyperlapse i Pano

 

 

Rozdzielczości są kontrolowane w prawym dolnym rogu. Pamiętaj, że domyślnie będzie to 1080p, więc szybko ustaw 4K. Podobnie, w przypadku zdjęć domyślnie będzie to 12 MP, a nie 48 MP. Air 3 będzie korzystał z algorytmu remozaikowania zdjęć, podobnego do tego, z którego korzysta wiele aparatów bezlusterkowych. 

 

Wracając do tematu - nagrywanie filmów i robienie zdjęć. Z Air 3 masz do 200 klatek na sekundę dla 1080p slowmo i 120 klatek na sekundę dla 4K slowmo. Próbki obu można znaleźć w moim filmie. Jednak najbardziej godne uwagi jest to, że są one dostępne dla obu obiektywów. Ponownie, jest to ogromna zmiana w stosunku do poprzednich produktów DJI, w których drugi obiektyw zawsze miał niechlujne sekundy. Jedyną rzeczą, której nie można zrobić na drugim obiektywie, jest nakręcenie z niego panoramy, co byłoby fajne i być może w przyszłości (oczywiście nadal można ręcznie / żmudnie ją nakręcić i później zszyć).

 

Podobnie jak w przypadku innych produktów DJI, można ręcznie zmieniać ustawienia zdjęć i wideo, dotykając ikony w prawym dolnym rogu. Air 3 umożliwia zmianę balansu bieli, proporcji obrazu, formatu zdjęcia (JPEG, RAW lub oba), ISO, czasu otwarcia migawki i kompensacji EV. Nie można zmienić przysłony.

 

 

Podobnie, dla tych, którzy chcą samodzielnie oceniać kolory, można użyć D-Log M, do którego można uzyskać dostęp za pośrednictwem menu aparatu w prawym górnym rogu (w tym samym miejscu, w którym można zmienić rozdzielczość z 12 MP na 48 MP).

 

 

Zagłębię się bardziej w te ustawienia w samouczku wideo, ale nic nie jest tu zaskoczeniem pod względem funkcji DJI - wszystko to było już wcześniej widoczne w poprzednich dronach, w tym w serii Mavic 3, a nawet Mini 3 Pro.

 

Nic dziwnego, że ciągle wracałem do obiektywu 70 mm. Myślę, że z dwóch powodów. Po pierwsze, jakość obrazu jest świetna - szczególnie w warunkach dziennych (w warunkach słabego oświetlenia zaczniesz dostrzegać różnice w stosunku do głównego obiektywu). Ale co ważniejsze, pozwoliło mi to uzyskać lepsze ujęcia. Rzeczywistość jest taka, że gdy trzymasz kamerę setki metrów w powietrzu, szerokokątne ujęcia mogą stać się nudne i powtarzalne. Większości ujęć brakuje czegoś, co przyciągałoby wzrok. Z kolei po zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego, można zacząć rozwijać zainteresowanie pierwszym i drugim planem (nawet jeśli rozmycie jest minimalne). Można uzyskać bezpieczną odległość od ludzi/rzeczy, a jednocześnie uzyskać fascynujące ujęcia. Na przykład, śledzenie łodzi w porcie lub rowerzystów na drodze, robienie tego z obiektywem zmiennoogniskowym jest po prostu bezpieczniejsze, a także bardziej przyjazne dla niezaangażowanych osób. Zmniejsza hałas drona dla osób znajdujących się w pobliżu.

 

 

Jednak jedną wadą w porównaniu do Mini 3 Pro jest to, że gimbal nie obraca się na boki/pionowo. Tak więc, chociaż ma tryb fotografowania w pionie 2,7K, jest to po prostu kadrowanie z poziomej płaszczyzny obrazu. DJI zapewnia jednak pełną wysokość czujnika, więc można uzyskać nieco więcej, ale to nic w porównaniu z pełnym ujęciem 4K na obróconym gimbalu w Mini 3 Pro.

 

ŚLEDZENIE SPORTOWE:


 

 

Największą zaletą Air 3 jest to, że obsługuje on teraz wielokierunkowe unikanie przeszkód. Wcześniej Air 2S nie posiadał funkcji bocznego unikania przeszkód, co oznaczało, że gdy leciał bokiem, śledząc użytkownika, lub gdy próbował ominąć obiekt, mógł uderzyć w coś bokiem. I przez "może" mam na myśli "na pewno tak się stanie". Jednak Air 3 ma teraz pełne pokrycie w każdym kierunku dzięki nowym czujnikom. Powinno to zapewnić bezpieczeństwo, przynajmniej w większości warunków.

 

Drugą największą nowością związaną ze sportem i prawdopodobnie prawie tak samo ważną jest to, że Air 3 obsługuje korzystanie z teleobiektywu w Active Track. Oznacza to, że nie musisz już być tak blisko osoby, którą śledzisz. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ pozwala oddalić się od problematycznych obiektów (drzew), a nawet od ludzi. Jest to bardzo przydatne w przypadku ujęć z profilu bocznego, zwłaszcza niskich, ponieważ obiektyw 70 mm może być znacznie dalej niż obiektyw 24 mm.

 

Trzecią najważniejszą rzeczą jest to, że masz teraz funkcje związane z ActiveTrack 5.0. Jest więc lepsze rozpoznawanie i odzyskiwanie obiektów, ale także możliwość natychmiastowego wyboru żądanego kąta filmowania (np. w lewo / z przodu / pod kątem / itp.). Wcześniej był to tylko tył / bok, a aby uzyskać różne kąty, trzeba było ręcznie przesunąć samolot.

 

Aha, i wreszcie można filmować w 60 klatkach na sekundę z ActiveTrack, czego wcześniej nie można było zrobić na Air 2S. Podobnie, możesz włączyć 10-bitowy tryb DLOG M, a także dowolną inną funkcję, którą chcesz. Wszystko jest obsługiwane w trybach ActiveTrack.

 

Tak więc, jeśli chodzi o śledzenie, mam pełne wideo, które wkrótce prześlę powyżej, ale w międzyczasie przejdźmy przez sedno tego. Po pierwsze, dron znajdzie się w powietrzu i będzie skierowany w twoją stronę. Następnie możesz po prostu narysować pole wokół siebie lub użyć automatycznego rozpoznawania, aby wybrać siebie lub inny obiekt, który można śledzić:

 

 

Gdy to zrobisz, pojawi się menu FocusTrack. To menu oferuje trzy podstawowe funkcje: ActiveTrack, Spotlight i POI. Różnice są następujące:

ActiveTrack: Jest to główny tryb, w którym dron będzie podążał za tobą, pod ustawionym kątem (np. z tyłu / z boku / z lewej strony / z tyłu itp.), a wysokość / odległość można regulować w czasie rzeczywistym.

 

Reflektor: W tym przypadku kamera drona będzie podążać za tobą, ale dron pozostanie w miejscu. Pomyśl o tym jak o kamerze telewizyjnej na stadionie, podążającej za akcją, ale pozostającej na statywie. Jest to świetny sposób na uzyskanie różnych ujęć do b-roll.

 

POI: W tym trybie dron będzie okrążał obiekt (w lewo lub w prawo), ale - i to jest najważniejsze: Nadal będzie podążać za tobą! Jest to niesamowite, jeśli masz duży, otwarty obszar i możesz po prostu pozwolić mu powoli (lub nie powoli) obracać się wokół ciebie.

 

Przez większość czasu będziesz korzystać z ActiveTrack, ale dziś użyłem POI, gdy byłem na środku ścieżki rolniczej / drogi, bez niczego wokół, co mogłoby powodować problemy, ponieważ dało mi to interesujący materiał filmowy.

 

W każdym razie, na razie wybierzemy ActiveTrack i ruszymy w drogę. *MUSISZ* kliknąć przycisk "Go", a dodatkowo *MUSISZ* pamiętać o nagrywaniu. Dlaczego DJI nie może automatycznie rozpocząć nagrywania po rozpoczęciu śledzenia (lub przynajmniej mieć taką opcję), jest poza mną. Skydio to robi, a nawet sami DJI robią to dla trybów QuickShot. Z trudem widzę *JAKIEKOLWIEK* scenariusze, w których chcę ActiveTrack, ale nie nagrywać. Westchnienie.

 

Oto menu wyboru strony, z której chcesz nagrywać:

 

W ten sposób zaczynamy. Teraz, jeśli jesteś wolny i wolny od obiektów do uniknięcia, to DJI Air 3 ActiveTrack jest całkiem solidny. W tym trybie nigdy mnie nie zgubił, nawet przy lekkim pokryciu drzew. Z łatwością śledził mnie przez cały czas, a kiedy schowałem się za drzewami, podniósł mnie z powrotem, o ile przerwa nie trwała dłużej niż kilka sekund.

 

 

Jednak w obszarach o gęstszym pokryciu drzewami Air 3 naprawdę walczył. Oczywiście trzeba zdefiniować walkę. Po pierwsze, Air 3 nigdy nie uderzył w żadne drzewo. To samo w sobie jest dla mnie pierwszym dronem DJI. Ta rzecz przetrwała trzy tygodnie bez rozbicia się. Czy były bliskie połączenia? Absolutnie. Czy się rozbił? Nie. Nie w łatwiejszym sezonie letnim (podejrzewam, że zima z cienkimi gałęziami drzew skończyłaby się inaczej).

 

Zamiast tego głównym problemem było wahanie. DJI Air 3 jest po prostu zbyt konserwatywny / niezdecydowany w pobliżu drzew, a gdy zbliży się na kilka metrów do drzew (lub ziemi), zwolni do prędkości spaceru. Sprawia to, że jest niepraktyczny do czegokolwiek innego niż chodzenie (ponownie, jeśli w pobliżu znacznego drzewa / ziemi).

 

 

To powiedziawszy, tym, co może tu znacznie pomóc, jest obiektyw 3x, ponieważ może on "wydostać się" z zasięgu przeszkód - szczególnie podczas fotografowania z boku, gdzie możesz mieć rząd drzew / itp. i możesz wyjść poza to, jak ta ścieżka tutaj:

 

W takim scenariuszu będziesz teraz z dala od przeszkody i będziesz mógł jechać dość szybko. Pamiętaj, że musisz ustawić samolot w trybie "Normalnym", a nie "Sportowym", przynajmniej jeśli istnieje jakakolwiek szansa na uderzenie w cokolwiek (tryb sportowy pozwala na jazdę z prędkością do 75 km/h). Dzieje się tak, ponieważ w trybie sportowym NIE MA OSTRZEGANIA O PRZESZKODACH, więc samolot z radością uderzy w drzewo. Jeśli jednak jesteś nad oceanem/jeziorem/whatever, to nie ma problemu. Używałem trybu sportowego z ActiveTrack i obiektywem 3X do śledzenia na przykład łodzi na nartach wodnych:

 

Działało świetnie! Mogłem podejść znacznie bliżej, ale biorąc pod uwagę, że nie znałem tych ludzi, nie chciałem być super przerażający. Tylko w połowie przerażający.

 

Wynikowy fragment z pliku wideo 4K. Zauważyłem, że Air 3, podobnie jak Mavic 3 Pro, ma tendencję do zmagania się z ekspozycją w pobliżu łodzi w jasne dni.

 

 

Ostatecznie ActiveTrack w Air 3 jest skromnym ulepszeniem, głównie ze względu na dodane funkcje ActiveTrack 5.0 (wcześniej dostępne w Mavic 3) w połączeniu z teleobiektywem. Jednak prędkość/system unikania obiektów nadal znacznie odbiega od tego, co Skydio oferuje lub oferowało nawet w swoich najstarszych modelach. Co więcej, brak dedykowanego nadajnika/lokalizatora GPS oznacza, że musisz latać z pełnym pilotem zdalnego sterowania, co zwiększa złożoność. W moim przypadku użyłem poprzedniego uchwytu pilota, który recenzowałem, który działał również z DJI RC-N2.

 

Jednak frustrujące jest to, że pilot DJI RC 2 wykorzystuje tylne otwory na śruby, które są dosłownie o 1 mm szersze niż w DJI RC 1, więc mój istniejący pilot na kierownicy nie będzie działał. Nie żartuję, 1 mm szerszy od siebie. Dlaczego?!? Tak czy inaczej, konieczność noszenia pilota na rowerze jest nadal uciążliwa. I chociaż z powodzeniem jeździłem z nim na MTB, zawsze obawiam się, że mój telefon wyleci, wejdzie pod moje koło, a następnie w jakiś sposób zostanie wessany do układu napędowego i roztrzaskany na milion kawałków. Jeszcze mi się to nie zdarzyło, ale bez wątpienia będę tym, któremu się to przytrafi.

 

Tak czy inaczej - ActiveTrack świetnie sprawdza się w jasnym otoczeniu lub umiarkowanie otwartym otoczeniu, zapewniając łatwe w zarządzaniu niesamowite ujęcia. Po prostu nie oczekuj, że będzie dobrze działać w gęstych drzewach. I jak zawsze, nie używaj ActiveTrack w ruchliwych miejscach wokół innych (np. wokół samochodów na drogach publicznych).

 

PODSUMOWANIE


 

DJI Air 3 to skromne ulepszenie w niektórych kategoriach, duże ulepszenie w innych i niewielki spadek w kilku. To naprawdę zależy od tego, z jakiej perspektywy pochodzisz, a raczej z jakiego drona pochodzisz. W przypadku starszych urządzeń, takich jak DJI Air 2 lub Air 2S, unikanie przeszkód i żywotność baterii to duży krok naprzód. Podobnie, posiadanie dodatkowego obiektywu jest niezwykle przydatne - zarówno z punktu widzenia fotografii / wideografii, jak i bezpieczeństwa / przepisów.

Podczas gdy niektórzy odrzucą urządzenie z powodu braku 1-calowego czujnika z Air 2S, zarówno moje zdjęcia, jak i zdjęcia wielu innych recenzentów pokazują, że argument ten po prostu nie trzyma wody w świecie rzeczywistym. Obrazy pochodzące z urządzenia są niewiarygodnie dobre i dorównują DJI Mavic 3 Pro w prawie wszystkich moich ujęciach (a nawet lepsze w kilku) - nawet jeśli w rozdzielczości niższej niż 5K. Ponownie, jak wspomniałem powyżej - technologia potoku obrazowania idzie naprzód. I to, co mogło być świetne 2-3 lata temu, dziś jest na porządku dziennym.

Moja krytyka tego urządzenia dotyczy raczej, jak zwykle, braku znaczącego / znaczącego postępu na froncie ActiveTrack. Jasne, ma ActiveTrack 5.0 - ale to samo miał Mavic 3, kiedy dodali go 1,5 roku temu. I nie różniło się to zbytnio od innych dronów przed nim. Podobnie, jest dla mnie trochę dziwne, że Mini 3 Pro ma gimbal, który może obracać się w pionie, ale Air 3 nie. Chociaż można by wysunąć ten sam argument w odniesieniu do serii Mavic 3, to urządzenie to pojawiło się 1,5 roku przed Mini 3 Pro. To, czy lubisz zdjęcia pionowe (portretowe), czy nie, jest nieco nieistotne w 2023 roku, jeśli robisz zdjęcia dla klientów, będą oni wymagać takich ujęć - a to urządzenie stawia cię w niekorzystnej sytuacji w stosunku do Mini 3 Pro w tej dziedzinie.

Mimo to, pomimo moich drobnych irytacji, jest to dobra opcja pośrednia w ofercie DJI. Z pewnością brakuje mu "holy crap" wow-factor, który DJI dostarczył z Mini 3 Pro, ale brakuje mu również "holy crap" ceny Mavic 3 Pro. Tak więc, jeśli szukasz odrobiny przewagi z większą liczbą funkcji niż Mini 3 Pro, w szczególności obsługą punktów trasy lub pełnym unikaniem przeszkód, to zapewnia to na tym froncie.

Komentarze do wpisu (0)

Promocje
Gimbal Hohem Isteady XE szary
Gimbal Hohem Isteady XE szary

249,00 zł

Cena regularna: 349,00 zł

Najniższa cena: 349,00 zł
Kontroler DJI RC DJI Mini 3 Pro / DJI Mavic 3 / DJI Mavic 3 Cine
Kontroler DJI RC DJI Mini 3 Pro / DJI Mavic 3 / DJI Mavic 3 Cine

1 349,00 zł

Cena regularna: 1 499,00 zł

Najniższa cena: 1 299,00 zł
szt.
Walizka B&W typ 3000 do DJI Mavic 3 żółta
Walizka B&W typ 3000 do DJI Mavic 3 żółta

498,00 zł

Cena regularna: 649,00 zł

Najniższa cena: 649,00 zł
szt.
Filtry ND (64/128/256/512) DJI Mavic 3
Filtry ND (64/128/256/512) DJI Mavic 3

699,00 zł

Cena regularna: 739,00 zł

Najniższa cena: 739,00 zł
szt.
Mocowanie typu STRAP PGYTECH do DJI Osmo Pocket / Acton i kamer sportowych (P-18C-019)
Mocowanie typu STRAP PGYTECH do DJI Osmo Pocket / Acton i kamer sportowych (P-18C-019)

89,00 zł

Cena regularna: 109,00 zł

Najniższa cena: 109,00 zł
szt.
Zestaw 5 Filtrów anamorficznych do iPhone 13 /14 FREEWELL
Zestaw 5 Filtrów anamorficznych do iPhone 13 /14 FREEWELL

549,00 zł

Cena regularna: 629,00 zł

Najniższa cena: 629,00 zł
szt.
Ładowarka trójkanałowa box Telesin dla GoPro Hero 9 / 10 / 11 + 2 baterie
Ładowarka trójkanałowa box Telesin dla GoPro Hero 9 / 10 / 11 + 2 baterie

219,00 zł

Cena regularna: 239,00 zł

Najniższa cena: 189,00 zł
szt.
Zestaw DJI Mavic 3 Classic (DJI RC) + Fly More Kit
Zestaw DJI Mavic 3 Classic (DJI RC) + Fly More Kit

11 139,00 zł

Cena regularna: 11 798,00 zł

Najniższa cena: 10 799,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium